7/12 2009
πρόσφατα άρθρα

Αγαπημένα Χριστούγεννα, πασπαλισμένα με ζάχαρη...
print email Send to facebook Send to Google

agaphmena_xristougenna_paspalismena_zaxari Δημοσίευση άρθρου στις 7/12/2009 στο περιοδικό Αν

Οδηγός διατροφικής «επιβίωσης» πριν τις γιορτές.Κατά γενική ομολογία τα Χριστούγεννα είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές, όχι μόνο των μικρών αλλά και των «μεγάλων» παιδιών. Μέσα στο μαγικό κουτί των αναμνήσεών μας σίγουρα έχουμε κρατήσει γλυκές Χριστουγεννιάτικες στιγμές των παιδικών μας - και όχι μόνο - χρόνων... ένα παιχνίδι, μία αγκαλιά, ένα φιλί, μία μυρωδιά, ένα γλυκό...

Πέρα από το θρησκευτικό χαρακτήρα της γιορτής αυτής, υπάρχει και η κοινωνική της διάσταση, που σε μεγάλο μέρος πραγματοποιείται γύρω από το οικογενειακό τραπέζι. Εμείς θα σας προτείνουμε μερικές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε στη διατροφή σας, το χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι τα Χριστούγεννα, για να προετοιμαστείτε καταλλήλως.

Έτσι θα χαρείτε την οικογενειακή ατμόσφαιρα των ημερών εκείνων, χωρίς να σκέφτεστε αν πρέπει να φάτε «το τάδε» ή «το δείνα», αν πρέπει να δοκιμάσετε το αγαπημένο σας γλυκό ή όχι, και εν τέλει θα μπορείτε να ενδώσετε σε γαστριμαργικούς «πειρασμούς» χωρίς τύψεις.

Βάλτε πρόγραμμαΑπό τη στιγμή που θα αποφασίσετε να οργανωθείτε λίγο διατροφικά, καλό είναι να συνειδητοποιήσετε πόσο χρόνο έχετε μέχρι τις γιορτές και τι ακριβώς σκοπεύετε να κάνετε σε καθημερινή βάση. Αυτό συνήθως βοηθάει ψυχολογικά καθώς θα έχετε στο μυαλό σας και ένα ημερήσιο διατροφικό πρόγραμμα και ένα «τέλος διαδρομής».

Προσοχή στα γλυκάΕπειδή οι ονομαστικές γιορτές το επόμενο χρονικό διάστημα είναι αρκετές, αποφύγετε τα γλυκά. Ειδικά όσοι εργάζεστε σε χώρους με αρκετό κόσμο, προσπαθήστε τεχνηέντως να αποφύγετε το «κέρασμα» χωρίς να θίξετε τους συναδέλφους σας. Οι συνολικές θερμίδες που θα αποφύγετε είναι σημαντικές σε αριθμό και ας μη το πιστεύετε.

Διάλειμμα για φαγητόΞεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό. Αν εργάζεστε πολλές ώρες ή σας απορροφούν οι δουλειές του σπιτιού και πίνετε μόνο καφέ, το πιθανότερο είναι ότι όταν έρθει η ώρα για φαγητό δε θα μπορείτε να ελέγξετε ούτε την ποσότητα που καταναλώνετε ούτε όμως και την ποιότητα του φαγητού σας. Αυτό πρέπει να σταματήσει άμεσα. Εν ανάγκη πιέστε τον εαυτό σας. Καταναλώστε τουλάχιστον δύο θρεπτικά μικρογεύματα (όπως ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης ή ένα γιαούρτι με δημητριακά ή ένα τοστ) και θα δείτε πόσο θα αλλάξει η «βραδινή» σας όρεξη.

Μην παραγγέλνετε. Για αυτό το μικρό χρονικό διάστημα, μην παραγγέλνετε φαγητά απέξω, ειδικά τις βραδινές ώρες. Και σε αυτό το σημείο ομολογουμένως θα πρέπει να πιεστείτε αρκετά, ιδίως αν το συνηθίζατε έως σήμερα, αναλογιστείτε όμως την ικανοποίηση που θα νιώσετε αν το καταφέρετε. Προτιμήστε ένα τοστ, μία μπαγκέτα με σολομό, ένα σπιτικό burger, μερικούς ξηρούς καρπούς ή ακόμα και ομελέτα εάν έχετε τη διάθεση να τη φτιάξετε. Αν είστε πολύ κουρασμένοι, θα σας βοηθήσει αν ορισμένα από αυτά τα έχετε ήδη έτοιμα στο ψυγείο σας (π.χ. το τοστ, την μπαγκέτα ή το μπιφτέκι για το burger).

Για όσους από εσάς το κύριο γεύμα της ημέρας είναι το βραδινό, προσπαθήστε είτε να έχετε μαγειρέψει από την προηγούμενη, είτε το φαγητό σας να είναι εύκολο σε προετοιμασία, για να μην κουραστείτε περισσότερο από την αναμονή και καταλήξετε στη συνηθισμένη «εύκολη λύση».

Πιστέψτε στον εαυτό σαςΠρέπει να πιστέψετε ότι μπορείτε να τα καταφέρετε. Κάθε μέρα που θα περνάει θα νιώθετε όλο και πιο περήφανοι για την προσπάθειά σας. Αν κάποια στιγμή ξεφύγετε ελαφρά από το πρόγραμμά σας, μη σταματήσετε. Προσπεράστε το απλά και συνεχίστε.

Οι παραπάνω συμβουλές είναι υλοποιήσιμες αλλά απαιτούν από εσάς προσπάθεια. Εφόσον τηρήσετε τις παραπάνω συμβουλές, με βεβαιότητα θα έχετε επιτύχει να μην πάρετε βάρος - ίσως και να έχετε χάσει κάποια κιλά - . Χαμογελάστε λοιπόν και απολαύστε τα αγαπημένα Χριστούγεννα όλων μας, πασπαλισμένα με ό,τι εσείς επιθυμείτε.

Εγκαινιάζουμε νέα στήλη όπου κάθε μήνα ο διαιτολόγος Δρ. Γεώργιος Α. Μηλιάς σας απαντά σε ερωτήσεις που αφορούν τη διατροφή. Μπορείτε να στέλνετε τις απορίες σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση magdiet@otenet.gr επώνυμα ή ανώνυμα.